Fiaskiem zakończył się przetarg Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Poszukiwany był projektant, który miał opracować warianty połączeń drogowych od drogi krajowej nr 52 pomiędzy Kalwarią Zebrzydowską a Głogoczowem do obwodnicy Skawiny w ramach studium techniczno- ekonomiczno-środowiskowego.
Opracowanie, które chce zlecić Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, ma na celu przedstawienie wariantów połączeń drogowych od drogi krajowej nr 52 (planowanej Beskidzkiej Drogi Integracyjnej) pomiędzy Kalwarią Zebrzydowską a Głogoczowem do obwodnicy Skawiny. Nowa trasa ma mieć klasę drogi głównej lub przyspieszonej, która będzie stanowiła łącznik pomiędzy DK 44 (Kraków – Oświęcim) a DK 52 (Kraków – Bielsko-Biała).
Drogowcy na opracowanie dokumentacji przygotowali 600 tys. zł. Problemem okazał się jednak brak chętnych do przygotowania wariantów. W przetargu nie wpłynęła ani jedna oferta, w związku z czym zamawiający unieważnił postępowanie. Zdaniem drogowców, droga ta, powinna ułatwić poruszanie się mieszkańcom Małopolski w kierunku północ-południe – szczególnie w kierunku Krakowa oraz Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków Balice.
Nowa droga stanowiłaby alternatywę dla istniejącej zakopianki, w tym także dla ruchu tranzytowego i dostępu do autostrady A4 poprzez DK44 poprzez węzeł drogowy Kraków-Skawina. Planowana w przyszłości droga pozwoliłaby również wyeliminować ruch przelotowy z istniejącego odcinka drogi wojewódzkiej nr 953 pomiędzy Rzozowem i Kalwarią Zebrzydowską.
Wykonawca miałby opracować wielowymiarową analizę funkcjonalno-ruchowo-techniczną wariantów nowego przebiegu drogi wojewódzkiej oraz zbadać zasadność inwestycji w połączeniu z układem drogowym istniejącym i projektowanym. Projektant musi uwzględnić chociażby takie inwestycje jak Beskidzka Droga Integracyjna, obwodnica Sułkowic, nowa Zakopianka, kontynuowana obwodnica Skawiny, planowana rozbudowa autostrady A4 o trzeci pas ruchu na odcinku Balice – Opatkowice.
Studium powinno określić lokalizację możliwych korytarzy dla przeprowadzenia trasy z uwzględnieniem środowiskowych, funkcjonalnych, technicznych i ekonomicznych uwarunkowań. Następnie dokonać kompleksowej oceny oraz zbadać negatywne oddziaływania poszczególnych wariantów na środowisko i oszacować koszty inwestycyjne.
W zakresie opracowania przeanalizowane zostanie połączenie planowanej drogi z projektowanymi węzłami drogowymi BDI na odcinku Kalwaria Zebrzydowska - Głogoczów do DW 953 w miejscu włączenia obwodnicy Skawiny lub wcześniejszym możliwym do rozbudowy istniejącej drogi wraz z jego rozwiązaniem projektowym.
Drogowcy chcą, aby nowa droga spełniała parametry klasy G lub GP z przekrojem jednojezdniowym z dwoma pasami ruchu. Jezdnia ma mieć szerokość 7 m. Po obu stronach mają zostać zaprojektowane pobocza o szerokości 1,25 m. Rodzaje i formy skrzyżowań z innymi drogami mają zostać zaproponowane przez projektanta. Nawierzchnia ma zostać zaprojektowana do dopuszczalnego nacisku 115 kN/oś. Projektant miałby 12 miesięcy na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno- środowiskowego budowy połączenia drogowego DK 52 z DW 953 w rejonie Skawiny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.